donderdag 10 november 2011

ding 5 vervolg: www.ning.com en facebook

Ik ben zo lekker bezig. Wil gaan kijken op ning. Via google ontdekt dat het waarschijnlijk http://www.ning.com/ moet zijn. In de cursusinfo staat keurig een gebruikersnaam en een wachtwoord maar je moet inloggen met een e-mailadres en een wachtwoord. Heeft iemand met de opgegeven gegevens wel ning binnen kunnen komen??
Kijk het is wel leuk om dingen te ontdekken tijdens 23 dingen maar als ik hier tegenaan loop dan denk ik .... ik heb nog genoeg andere dingen die nu blijven liggen. Dat haalt de motivatie weg.
Hoe denken anderen hierover?

Ben er inmiddels achter. Er moet gmail.com achter. Weer een "cursus erbij. Het is niet alleen 23 dingen ontdekken maar ook een puzzeltocht. En dan ben je binnen en dan is er ............ niets.

Facebook ook bekeken. Das weer een makkelijke want dat is vergelijkbaar met hyves. Komt voor mij persoonlijk dus in de bak waar ook hyves in ligt ...... "niets meer mee doen"

Zo weer 1 ding klaar .... tenminste op de vraag over twitter na. Daar zal ik later nog mee aan de slag gaan.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb je opmerkingen over Ning doorgespeeld aan de makers van 23onderwijsdingen. Ze overwegen het te schrappen.

    W.b.t Facebook ben ik het absoluut niet met je eens dat je dit zo van je weg kunt schuiven. Hyves, Twitter en Facebook hebben een enorme aantrekkingskracht op kinderen en nemen een groot deel van hun even in beslag. Ze communiceren er intensief met elkaar, gebruiken het ten goede, maar komen er ook in aanraking met de minder positieve kanten. Daar zul je als leerkracht van op de hoogte moeten zijn. Want waar gaan kinderen naar toe als ze op problemen stuiten? Naar hun ouders? misschien, naar hun leraar?, ik betwijfel het, naar elkaar?, hoogstwaarschijnlijk. Ze zijn hun eigen peer-groep met alle kansen en risico's van dien. Je stelt je als leerkracht wel heel erg op achterstand als je je niet verdiept in sociale netwerken en de manier waarop leerlingen hiermee omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Facebook is bij mij bekend en ik weet dat er leerlingen op facebook actief zijn. Dat ik het opzij schuif betekent niet dat ik doe alsof het niet bestaat.
    In hyves heb ik mij veel meer verdiept en dat is vergelijkbaar met facebook. Dan doe je volgens mij genoeg. Als leerkracht kun je niet een account hebben op alle netwerksites waar je leerlingen actief zijn. Dat heeft dus niets te maken met dat je jezelf op achterstand zet. Die achterstand hebben we toch al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zoektocht is mij dus bespaard gebleven, want het sprak mij al niet zo erg aan. Maar knap van je doorzettingsvermogen, was je ook al altijd goed in puzzelritten?
    Twitter vind ik zelf wel leuk als volger, maar heb zelf nog niet iets waarvan ik zeg dat is de moeite waard om te delen met eventuele volgers.

    BeantwoordenVerwijderen