DE scholen zijn op internet te vinden; zowel op initiatief van de school als op initiatief van groepen of leerlingen. De ene actiever dan de andere. Wat kinderen doen is moeilijk te reguleren op dat gebied. Verbieden dat een leerling een klassenhyves maakt is lastig. Wel is de afspraak dat zodra een teamlid zich als "vriend" laat toevoegen hij/zij automatisch ook een controlefunctie krijgt op wat er wordt gepubliceerd.
Op mijn 3 scholen is een internet/computerprotocol. Op 1 van mijn scholen is een mediaprotocol. Op een van mijn andere scholen zijn met het team afspraken gemaakt om een mediaprotocol te maken en staat het tijdpad vast. OP mijn derde school zit het in de fase dat het nog bij directie ligt dat we een mediaprotocol moeten opzetten.
Ik zie mogelijkheden om het protocol op een goede manier aan te pakken. Door het breder te trekken, de leerlingen en ouders bij te betrekken en vooral uit te gaan van de voordelen. Door na te denken of het inderdaad een must is. Ben benieuwd wat je van het blogartikel van Marco vindt.
BeantwoordenVerwijderen